Kampania informacyjna EURES pod nazwą Jobs for young people - Praca dla młodych

Print Drukuj

Europejski Urząd Koordynacji EURES działający w Europejskim Urzędzie ds. Pracy (ELA) w ramach „Europejskiego Roku Młodzieży", rozpoczął kampanię informacyjną EURES pod nazwą Jobs for young people – Praca dla młodych.

#EURES4Youth, #EuropeanYearOfYouth.

Głównym celem kampanii EURES jest podniesienie świadomości wśród młodych ludzi na temat usług sieci EURES oraz zwiększenie liczby młodych korzystających ze wsparcia EURES przede wszystkim w zakresie dostarczania informacji na temat bezpiecznego poszukiwania pracy na unijnym rynku pracy oraz możliwości wsparcia podczas i po rekrutacji.
 

1. CEL KAMPANII:

• udział sieci EURES w działaniach w ramach Europejskiego Roku Młodzieży – 2022,
• zwiększenie widoczności EURES wśród młodych ludzi (głównie studentów i młodych absolwentów, którzy dopiero wchodzą na rynek pracy),
• wzmocnienie marki EURES wśród kategorii pracowników i pracodawców, którzy mogą nie być w pełni świadomi istnienia usług sieci EURES lub osób, które po raz pierwszy korzystają z usług EURES,
• zwiększanie świadomości na temat możliwości i usług sieci EURES dostępnych dla młodych ludzi, którzy chcą przenieść się lub pracować w innym kraju Unii Europejskiej (UE), a także dla pracodawców poszukujących młodych osób do pracy,
• informowanie młodych ludzi o umiejętnościach i zawodach, na które jest zapotrzebowanie, oraz o tendencjach na europejskich rynkach pracy, które mogą pomóc im w dokonywaniu świadomych wyborów zawodowych.
 

2. CZAS TRWANIA KAMPANII

17 października 2022 r. – 28 lutego 2023 r. na poziomie europejskim
21 listopada 2022 r. – 28 lutego 2023 r. w Polsce
 

3. DO KOGO JEST SKIEROWANA JEST KAMPANIA

Grupy docelowe kampanii - odbiorcy zewnętrzni:
• młodzi absolwenci szukający swojej pierwszej pracy,
• studenci uczelni wyższych, którzy jeszcze nie weszli na rynek pracy, ale zaczynają myśleć o swojej pierwszej pracy,
• młodzi profesjonaliści już obecni na rynku,
• pracodawcy, którzy rekrutują młodych ludzi.

Grupa odbiorców mieści się w przedziale 18-25 lat, aby objąć osoby, które studiują, ale także te, które dopiero rozpoczynają swoją karierę zawodową jako młodzi profesjonaliści.